Pożegnanie lata w Gruzji

DCU wraz z najlepszymi Agentami - laureatami ostatniego konkursu sprzedażowego rozpoczęło pobyt w Gruzji od regionu Swanetii, położonego wprost u stóp Wysokiego Kaukazu. Sama wyprawa do Swanetii to dla wielu podróżników kwintesencja Gruzji, szczególnie w jej górskiej odsłonie. Jeszcze do niedawna docierali tu tylko najodważniejsi śmiałkowie. Dziś region ten, położony najdalej w stosunku do gruzińskiej stolicy, dostępny jest dla każdego podróżnika, który pragnie poznać kulturę i historię Swanów, dumnych i wojowniczych kaukaskich górali, którzy przez wiele stuleci zachowali swoją niepodległość a co za tym idzie odmienność kulturową. Tutejszy krajobraz tworzą głębokie doliny z rozsianymi gdzieniegdzie wioskami i poszarpanymi cztero i pięciotysięcznikami na nieodległym horyzoncie. Stolicą tego regionu jest Mestia, od której rozpoczęła się nasza przygoda ze Swanetią.

Kolejny dzień miał dwie odsłony. Z jednej strony poznaliśmy stolicę Swanetii - Mestię i zapoznaliśmy się z fenomenem swańskich wież obronnych, tak charakterystycznych dla krajobrazu kulturowego Wysokiego Kaukazu. Drugą odsłoną był sam Wysoki Kaukaz w jego najczystszej formie. Po śniadaniu, ruszyliśmy na wyprawę offroadową, której celem było jezioro Koruldi położone na wysokości 2750 m n.p.m. Znad jego tafli roztaczały się niesamowite widoki na główne pasmo Wysokiego Kaukazu.

Celem następnego dnia była owiana legendami wieś Uszguli, jedna z najwyżej położonych osad (do 2200 m n.p.m.) w Europie. Położona w fenomenalnym miejscu u podnóża najwyższego szczytu Gruzji, Szchary (5068 m n.p.m.) słynie z zachowanego do dnia dzisiejszego średniowiecznego zespołu wież mieszkalnych charakterystycznych dla górzystych regionów Kaukazu. Ilość oraz stopień zachowania wież sprawiły, iż Uszguli została wpisana na Listę UNESCO.

Ze Swanetii do Imeretii udaliśmy się przez region Raczy, którą łączy przełęcz Zagaro (2623 m n.p.m.) znaną z porywających widoków Wysokiego Kaukazu. Po drodze zatrzymaliśmy się w Nikortsmindzie słynącej z ponad tysiącletniej katedry. Z okresu powstania zjednoczonego Królestwa Gruzji pochodzą także świątynie w Gelati i Kutaisi które poznamy w drodze do Tskaltubo.

W drodze do nadmorskiej Adżarii przejechaliśmy przez region Megrelii. Jego niesamowitą atrakcją przyrodniczą jest spektakularny kanion Martvili, który poznamy zarówno z góry jak i z poziomu rzeki Abaszy. Już na czarnomorskim wybrzeżu zobaczyliśmy jedną z największych, aczkolwiek prawie zupełnie nieznaną rzeszy turystów, atrakcję Adżarii, jezioro Paliastomi będące częścią unikatowego Parku Narodowego Kolchidy. Pod względem typu roślinności i krajobrazów porównywane do Amazonii, z tą różnicą, że w jego tle majaczy abchaska część Wysokiego Kaukazu. Popołudnie spędziliśmy w Batumi, które od ostatniej dekady z prowincjonalnego nadmorskiego miasteczka wyrosło na prawdziwe „czarnomorskie Monte Carlo” lub, jak ostatnio się mawia, „czarnomorski Dubaj”. Ekstrawagancka architektura, klimat wielkomiejskiego kurortu i przede wszystkim ciepłe morze, to wszystko sprawia, iż do Batumi ciągnie rzesza turystów ze wszystkich stron świata

Pod koniec naszego pobytu znaleźliśmy jeszcze czas na poznanie Gurii, górzystego regionu położonego w bliskim sąsiedztwie Morza Czarnego. Lesiste wzgórza Małego Kaukazu schodzące bezpośrednio w kierunku morza sprawiają, iż w Gurii panuje optymalny klimat do uprawy słynnej gruzińskiej herbaty. Mało kto wie, że herbaciane pola Batumi, położone są współcześnie w Gurii.

Wyjazd z pewnością możemy zaliczyć do niezapomnianych.
Zapraszamy do galerii zdjęć.

Podróże DCU - Gruzja 2023

Czym są Podróże DCU?

Podróże DCU są stałym elementem naszej współpracy z Agentami. W tym roku dla najlepszych sprzedawców przygotowaliśmy wspólnie z Link4, Wiener, PZU, Wartą oraz Ergo Hestią fantastyczny wyjazd integracyjno - szkoleniowy do Gruzji. Uczestnicy wyprawy mieli okazję przemierzyć malowniczą Gruzję szlakiem: Swanetia - Racza - Imeretia - Megrelia - Adażaria aż po Gurię.

Partnerzy konkursu:

Zadzwoń do nas:
Biuro: +48 71 311 9508
Helpdesk +48 71 338 5516

lub wyślij mail na adres:

Newsletter

Zamów subskrypcję i bądź z nami na bieżąco...