DCU na nartach w Gruzji

Podróże DCU: Gruzja 2022

Ekipa DCU pobyt w Gruzji rozpoczęła od bliższego poznania jej stolicy, Tbilisi. Położona na Jedwabnym Szlaku największa metropolia Kaukazu to miasto o wielu twarzach. Stare Miasto pamiętające oblężenie Arabów z VII wieku, perska dzielnica siarkowych łaźni czy też wczesnośredniowieczne gruzińskie świątynie to tylko początek atrakcji jakie oferuje to miasto. Nasz hotel położony był na lewym brzegu Mtkwari, w dzielnicy europejskiej stworzonej w czasach carskiej Rosji. Nad nią wznosi się wzgórze katedralne z siedzibą gruzińskiego katolikosa. To wszystko poznaliśmy w czasie niespiesznego spaceru zakończonego na tbiliskiej starówce...

Celem naszego kolejnego dnia w Gruzji był region Samcche-Dżawachetia położony na południu kraju, w pobliżu granicy z Armenią. Łącznikiem pomiędzy stołecznym regionem Kartli a południowymi zboczami Małego Kaukazu jest dolina Mtkwari, która w okolicy słynnego uzdrowiska Bordżomi przełamuje się przez góry tworząc pradawny szlak handlowy prowadzący do ormiańskiego Ani, jeziora Wan i na Bliski Wschód. Podróżując w górę jej nurtu dotrzemy do stolicy regionu Samcche, Achalciche w której zachowała się twierdza Rabati, północny bastion Imperium Osmańskiego. Dalej w górę rzeki znajduje się kolejna twierdza Chertwisi, jedna z najstarszych w Gruzji. Celem naszej wycieczki było ostatecznie niesamowite skalne miasto Wardzia założone w XII wieku przez królów gruzińskich.

W drodze na Wysoki Kaukaz na jeden z dni zatrzymaliśmy się w pierwszej stolicy Iberii (Gruzji), Mcchet'cie. Nim jednak zobaczyliśmy to urokliwe miasteczko odwiedziliśmy monastyr Jvari, jedno z arcydzieł architektury sakralnej z VI w. Jvari stanowi pierwowzór gruzińskiej architektury sakralnej na planie kopułowo-krzyżowym. Ze wzgórza rozpościerał się pocztówkowy widok na złączenie rzek Mtkwari oraz Aragwi, a także na samą Mcchetę, w której skupimy się na słynnej katedrze Svetitskhoveli. Jadąc Gruzińską Drogą Wojenną w kierunku Wysokiego Kaukazu do Gudauri poznaliśmy także niezwykle intrygujący zespół twierdz Ananuri położonej w górnej części doliny Aragwi.

Kolejne dni spędziliśmy już w Gudauri, naszym zdaniem najlepszym ośrodku narciarskim na Wysokim Kaukazie. Całkowita długość tras zjazdowych to ponad 57 km, a średnia pokrywa śnieżna wynosi tutaj 2,5 m! Najniższy punkt trasy narciarskiej leży na wysokości 2050 m, najwyższy aż 3250 m n.p.m. Szaleństwom na nartach nie było końca!

Podróże DCU - Gruzja 2022

Podróże DCU - cykl wyjazdów w niezapomniane miejsca

Podróże DCU stały się stałym elementem naszej współpracy z Agentami. W tym roku dla najlepszych sprzedawców przygotowaliśmy wspólnie z Wartą, Wiener oraz Ergo Hestia fantastyczny wyjazd integracyjno - szkoleniowy o Gruzji, wiodący od Tblisi poprzez Mtianetię, Kartlię, Dżawachetię, aż po góry Wysokiego Kauzkazu.

Partnerzy konkursu:

Zadzwoń do nas:
Biuro: +48 71 311 9508
Helpdesk +48 71 338 5516

lub wyślij mail na adres:

Newsletter

Zamów subskrypcję i bądź z nami na bieżąco...